ilka pomysłów na to, co jeszcze możesz zawrzeć na swojej ulotce:
- Kupon (na przykład 10% zniżki przy kasie) - Ilustracja - Użycie koloru (kolorowe ulotki mają tendencję do wyróżniania się bardziej niż zwykłe czarno-białe) - Wysokiej jakości zdjęcie założyciela lub dyrektora generalnego Twojej organizacji (wiarygodność jest ważna!)
Przestrzeganie tych 5 kroków pomogło mi
Wszechobecny Internet powoli zastępuje miejsce niegdyś
W ciągu ostatniej dekady nastąpiły intensywne zmiany w rozumieniu i stosowaniu działań marketingowych. Zmieniające się poglądy i oczekiwania potencjalnych klientów wymuszają zmiany form promowania przez firmy.
Wszechobecny Internet powoli zastępuje miejsce niegdyś tak popularnej formy reklamy, jak ulotki. Entuzjaści tej zmiany jako główny argument podają ochronę środowiska. Wyprodukowanie i druk ulotek pochłania dużo surowców naturalnych, które w niedługim czasie stają się odpadem. Wówczas firmy, które mimo to decydują się na taki marketing, zamiast osiągnąć zamierzony cel, mogą otrzymać łatkę nieprzyjaznych środowisku. W tej sytuacji poszkodowana staje się drukarnia. Zostaje ona pozbawiona dużych przychodów często decydujących o jej przetrwaniu na rynku. Nie jest to jedyny przykład tego, że cyfryzacja przyczynia się do likwidacji pewnej grupy przedsiębiorstw. Jednak na uwadze warto mieć fakt, że równocześnie daje wiele innych miejsc pracy.
Ulotki jako jedna z najstarszych form reklamy
Od setek lat sprzedawane są produkty i oferowane usługi. Wraz z nimi rozwijała się reklama zachęcająca do skorzystania z nich. Początkowo może miała formę słownego "zachęcania", jednak wynalezienie druku przeniosło ją na inny poziom.
Masowe rozpowszechnianie informacji reklamowych stało się możliwe między innymi dzięki pewnemu rzemieślnikowi o nazwisku Gutenberg. Wielu ludzi na pewno kojarzy go z podręczników historycznych, ponieważ postać ta umożliwiła masowy druk, dzięki wynalezieniu ruchomej czcionki.
Nowa specjalizacja stworzyła nowe miejsca pracy. Drukarnia stała się centrum powielania informacji i kopiowania ksiąg. Oprócz tego została wkrótce wykorzystywana do drukowania treści umożliwiających sprzedaż towarów i usług, czyli reklamy.
Najpowszechniejszą drukowaną formą reklamy są ulotki. Mały format, koncentracja najważniejszych treści sprawiają, że są one do dziś dzień bardzo popularne. Jest to również często pierwsza praca wielu ludzi. Jeśli nawet nie osobiście, na pewno znamy kogoś kto roznosił ulotki dla zarobku.
Ulotki to karteczki zawierające najważniejsze informacje
Reklama najczęściej stosowana przez różnego rodzaju firmy opiera się na ulotkach i gadżetach reklamowych. Ulotki to karteczki zawierające najważniejsze informacje o danym przedsiębiorstwie, dorzucane są one do produktów, jak i rozdawane w celach promocji działalności swojej firmy. Druk takich ulotek realizuje drukarnia, możemy tam wybrać wielkość ulotek, ich ilość, materiał z jakiego zostaną zrobione a nawet rodzaj tuszu. Zazwyczaj zanosi się do drukarni gotowy projekt ulotek, jednak niektóre drukarnie oferują stworzenie takiego projektu i od razu wydrukowanie go w danej ilości egzemplarzy, od drukarni zależy jaka jest minimalna ilość ulotek którą można zamówić. Pewnie nie raz idąc ulicą widzieliśmy ludzi rozdających ulotki w celach promocji na przykład jakiejś restauracji lub kawiarni, możemy wtedy być pewni że firma ta korzystała z usług drukarni.